T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2019 Yılında 2.141 Başvuru Alındı
Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyetinin kurulduğu; 2014 yılından bu güne kadar toplamda 71.595 başvuru yapıldı. 2019 yılında ise toplam 2141 başvuru alındı.
2019 Yılı Alınan Toplam Başvuru |
2141 |
|
Konu Başlığı |
Alınan Başvuru Sayısı |
Toplam Başvuruya Oranı % |
Abonelik Hizmetleri Sektörü |
241 |
11 % |
Finansal Hizmetler |
585 |
27 % |
Perakende Ticaret Sektörü |
717 |
34 % |
Turizm Hizmetleri |
23 |
1 % |
Ulaşım-Sağlık-Eğitim Hizmetleri |
106 |
5 % |
Diğer Uyuşmazlıklar |
464 |
22 % |
2019 yılında Hakem Heyetince toplam 2141 başvuru karara bağlandı. Karara bağlanan 2141 başvurudan 1.299 unda tüketici haklı, 769 unda tüketici haksız bulunurken 73 başvuru görevsizlik ve yetkisizlik nedeniyle reddedildi.
Birçok vatandaşımızın “ihtarname göndermesi, cayma hakkı süreleri” gibi yasal hakları konusunda bilgilendirilmesi sayesinde hakem heyetine başvuru yapmasına gerek kalmadan mağduriyetleri giderildi.
En Çok Mağduriyet Cayma Hakkının Kullanımından Kaynaklanıyor
Vatandaşlarımızın başvurularının incelendiğinde; mağduriyetlerinin çoğunun kapıdan, uzaktan pazarlama (İnternet, TV. vb aracılığıyla) ve elden taksitli satışlarda yaşadığı belirtildi. Kapıdan ve Uzaktan Pazarlama yöntemiyle yapılan satışlarda tüketicinin 14 gün, elden taksitli satışlarda ise 7 gün içerisinde cayma hakkının olduğu, bu konuda satıcının tüketiciyi bilgilendirmek zorundu olduğu, tüketicinin ise cayma hakkını kullanmak için yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcılar (e-posta vb) aracılığı ile satıcıya bildirmek zorunda olduğu, ancak, kişisel ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan, mühür ve ambalaj gibi koruyucu unsurları açılan, sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri gibi ürünlerin cayma hakkından istisna tutulduğu gibi konular da önem arz etmektedir.
Tüketici Hakem Heyeti Üyeleri ve Raportörleri yıl boyunca yapılan başvuruları değerlendirerek vatandaşlarımızın;
Hususlarına dikkat etmeleri halinde daha az mağduriyet yaşayacakları belirtildi.
E-Devlet Üzerinden Kolayca Başvuru Yapmak Mümkün
Vatandaşlarımızın herhangi bir mağduriyet yaşamaları halinde Hakem Heyetine uğramadan E-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemine (TÜBİS) ulaşarak şikâyetlerine ilişkin belgelerini yüklemek suretiyle başvuru yapabilecekleri, Tüketici Hakları Hakkında ALO 175 (Tüketici Danışma Hattı) hattından ve https://tuketici.ticaret.gov.tr adresinden her türlü bilgiye ulaşabilecekleri belirtildi.
Tüketici Hakem Heyeti Yetki Alanları Düzenlendi
01/08/2018 tarihi itibariyle tüketici hakem heyetlerinin yetki alanlarının yeniden düzenlendiği, bu kapsamda Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyetinin; Baklan, Bekilli, Bozkurt, Çal, Çardak, Çivril, Serinhisar ve Honaz olmak üzere toplamda 8 ilçenin karar mercii olarak yetkilendirildiği ifade edildi. Belirtilen ilçe kaymakamlıklarından alınan başvurular ilçe tüketici hakem heyetimiz tarafından karara bağlanmaktadır.
Hizmet Alamadığı Otel Rezervasyon Ücreti Firma Tarafından İade Edildi
Örnek başvuruların da değerlendirildiği toplantıda; “Tüketici tarafından bir seyahat acentesinin internet sitesi üzerinden turistik bir alanda yer alan bir otelde konaklamak için rezervasyon yapılıyor. Ödeme tüketicinin kredi kartı üzerinden gerçekleştiriliyor. Tüketici rezervasyon tarihinde ailesi ile birlikte konaklamak için otele gittiğinde rezervasyonunun bulunmadığını öğreniyor. Bunun üzerine otelden ayrılmak zorunda kalan tüketici rezervasyon yaptırdığı seyahat acentesi ile iletişime geçiyor ve herhangi bir sonuca ulaşamıyor. Bu sebeple Hakem Heyetimize başvuruda bulunuyor. Tüketicimizin başvurusu, Hakem Heyetimizce değerlendirilerek tüketicimizin eksik ve yanlış bilgilendirilmesi, sözleşme şartlarına uyulmaması ve firma tarafından haksız kazanç sağlanması sonucuna varılarak rezervasyon bedelinin tüketiciye ödenmesine karar veriliyor.
Hakem Heyeti Başvuru Limit Değişikliği
31/12/2019 tarih 30995 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İlçe Hakem Heyeti Başvuru limitlerinin yeniden değerleme oranında arttırılarak 6.920,00 TL olmuştur. İl Hakem Heyeti başvuru limitleri ise 6.920 TL - 10.395,00 TL’dir.
Tüketicilerin Dikkatli Olması Gerekiyor
Tüketicilerin yetkili olmayan sahte servis firmalarından aldıkları hizmetlerde mağdur oldukları görülmektedir. Kendilerini yetkili servis gibi tanıtan bu firmaların, parça temini için tüketiciden kapora adı altında ücret aldıkları ya da sahte ve çalışmayan parçalar tüketicinin ürününe monte edilerek tamirat adı altında ücret aldıkları görülmektedir. Tüketicilerin dikkatli olmaları ve garanti belgesinde yer alan yetkili teknik servisler ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.
Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı