Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Denizli

Valilikler

T.C. Pamukkale Kaymakamlığı
T.C. Pamukkale Kaymakamlığı
T.C. Pamukkale Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Şehitlerimiz Mevzuat Kurumsal Kimlik Sosyal Medya Hesaplarımız
  • PAMUKKALE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Projelerimiz Yamaçparaşütü Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı İnternet Kafe İşlemleri Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Güzergahları Taşınmaz Mal Zilyetliği Etik Komisyonu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Kaymakamdan Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
24
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • Proje Ofisi
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Pamukkalenin Tarihçesi
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Şehitlerimiz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
  • PAMUKKALE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Projelerimiz
    • Yamaçparaşütü
      • Yamaçparaşütü Duyuruları
    • Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı
    • İnternet Kafe İşlemleri
    • Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Güzergahları
    • Taşınmaz Mal Zilyetliği
    • Etik Komisyonu
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Kaymakamdan Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

Pamukkale Tüketici Hakem Heyeti, Tüketicinin Yanında

01.02.2019
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyetinde görev yapan üye ve raportörleri, “Takdir Belgesi” ile ödüllendirdi. Düzenlenen belge takdim töreninde Hakem Heyetinin 2018 yılı faaliyetleri de değerlendirildi.
 
2018 yılında 2.363 başvuru alındı.
Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyetinin kurulduğu; 2014-2017 yılları arasında 67.123 başvuru, 2018 yılında ise 2.363 başvuru yapıldığı belirtildi.
 
2018 Yılı Alınan Toplam Başvuru
2.363
Konu Başlığı
Alınan Başvuru Sayısı
Toplam Başvuruya Oranı %
Abonelik Sözleşmeleri
178
8  %
Bankacılık İşlemleri
1.206
51 %
Ayıplı Mal
674
29 %
Turizm Hizmetleri
27
1  %
Ulaşım-Sağlık-Eğitim Hizmetleri
79
3  %
Diğer Uyuşmazlıklar
199
8  %
 
Yapılan 2.363 başvurudan 1.518  inde (%64) tüketicinin haklı bulunduğu, 218 (%9) başvuruda tüketici ile satıcının uzlaşarak sorunlarını giderdiği, 425 inde (%18) tüketicinin haksız bulunduğu, 45 (%2) başvurunun görevsizlik nedeniyle reddedildiği, , 157 (%7) başvurunun ise değerlendirme sürecinin devam ettiği bildirildi. Aynı zamanda da birçok vatandaşımızın “ihtarname göndermesi, cayma hakkı süreleri”  gibi yasal hakları konusunda bilgilendirilmesi sayesinde hakem heyetine başvuru yapmasına gerek kalmadan mağduriyetlerinin giderildiği dile getirildi.
 
En Çok Mağduriyet Cayma Hakkının Kullanımından Kaynaklanıyor.
Vatandaşlarımızın başvurularının incelendiğinde; mağduriyetlerinin çoğunun kapıdan, uzaktan pazarlama (İnternet, TV. vb aracılığıyla) ve elden taksitli satışlarda yaşadığı belirtildi. Kapıdan ve Uzaktan Pazarlama yöntemiyle yapılan satışlarda tüketicinin 14 gün, elden taksitli satışlarda ise 7 gün içerisinde cayma hakkının olduğu, bu konuda satıcının tüketiciyi bilgilendirmek zorundu olduğu, tüketicinin ise cayma hakkını kullanmak için yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcılar (e-posta vb) aracılığı ile satıcıya bildirmek zorunda olduğu, ancak, kişisel ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan, mühür ve ambalajı gibi koruyucu unsurları açılan  sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri gibi ürünlerin cayma hakkından istisna tutulduğu konuları gündeme alındı.
 
Tüketici Hakem Heyeti Üyeleri ve Raportörleri yıl boyunca yapılan başvuruları değerlendirerek vatandaşlarımızın;
  • -Yapacak oldukları alışverişlerde fatura vb belgelerini almaları,
  • -İmzalayacakları sözleşme maddelerini detaylı incelemeleri,
  • -İnternet sitesi üzerinden alışveriş yapacaklarsa güvenli siteler üzerinden alışveriş yapmaları,
  • -Telefonla arayarak veya duygu sömürüsü yaparak ürün satmaya çalışan kişiler ve kapıda imzalatılan sözleşmelere dikkat etmeleri,
  • -Satın alacakları ürün veya hizmetlerde cayma haklarının olup olmadığı hakkında bilgi almaları ve sözleşme hükümlerini detaylı incelemeleri,
  • -Yaşayabilecekleri herhangi mağduriyete karşı haklılıklarını ispatlayıcı belgelerini muhafaza etmeleri
halinde daha az mağduriyet yaşayacaklarını belirtiler.
 
E-Devlet Üzerinden Kolayca Başvuru Yapmak Mümkün
Vatandaşlarımızın herhangi bir mağduriyet yaşamaları halinde Hakem Heyetine uğramadan E-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemine (TÜBİS) ulaşarak şikayetlerine ilişkin belgelerini yüklemek suretiyle başvuru yapabilecekleri, Tüketici Hakları Hakkında ALO 175 (Tüketici Danışma Hattı) hattından ve https://tuketici.ticaret.gov.tr adresinden her türlü bilgiye ulaşabilecekleri belirtildi.
 
Kullanamadığı Bagaj Ücreti Firma Tarafından İade Edildi.
 Örnek başvurularında değerlendirildiği toplantıda, “Yurtdışına seyahat etmek için havayolu şirketi ile telefonda yapmış olduğu görüşmede kendisine 25KG bagaj hakkının olduğu bilgisinin verildiğini, ancak havaalanına gittiğinde bagaj hakkının 30KG olduğunu öğrendiğini belirten bir vatandaşımız; yanlış bilgilendirme sonucunda 5KG bagaj hakkını kullanamadığı gerekçesiyle başvuruda bulunmuş ve kullanamadığı  5KG bagaj hakkının ücretinin havayolu şirketi tarafından kendisine iade edilmesini talep etmiştir. Vatandaşımızın başvurusu, Hakem Heyetimizce değerlendirilmiş ve vatandaşımızın eksik ve yanlış bilgilendirilmesi sonucu satın almış olduğu ulaşım hizmetinden beklediği faydayı alamadığı değerlendirilmiş, havayolu şirketinin hizmetinin “Ayıplı Hizmet” olması nedeniyle tüketicinin yararlanamadığı 5 KG bagaj hakkının ücretinin Havayolu Şirketi tarafından tüketiciye ödenmesine karar verildiği” belirtildi.
 
Üye ve Raportörlere Teşekkür.
Bakan Yardımcısı Gonca Işık YILMAZ BATUR tarafından imzalanan “Takdir Belgelerini”, Hakem Heyeti Üyeleri ve Raportörlere  takdim eden Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kaymakam BALCIOĞLU, Hakem Heyetinde üye olarak görev yapan Yazı İşleri Müdürü, Pamukkale Belediyesi Temsilcisi, Baro Temsilci, Denizli Ticaret Odası Temsilcisi, , Esnaf  ve Sanatkarlar Odası Temsilcisi ve raportörlere vatandaşlarımızın başvurularının alınması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamasında göstermiş oldukları gayretli ve özverili çalışmaları nedeniyle teşekkür  ederek 2019 yılında da özverili çalışmalarının devam etmesini beklediğini dile getirdi.
 
Firmalarımızın da Tüketicinin Haklarını Gözetmesi Gerekiyor.
Ticaretin ve finansal işlemlerin her geçen gün artması nedeniyle vatandaşlarımızın bazen mağduriyetler yaşayabildiğini belirten Kaymakam BALCIOĞLU; “Amacımız bize yapılan her başvurunun en kısa sürede sonuçlandırılması olup temennimiz ise hiçbir vatandaşımızın mağdur olmamasıdır. Devletimizin yaptığı yasal düzenlemeler sayesinde vatandaşlarımızın hukuku gözetilse de asıl çözümün firmaların tüketicinin haklarını gözetmeleridir. Hakem heyeti olarak ençok hangi firmadan şikayetin olduğu hangi firmaların tüketicilerin hakkını koruduğunu biliyoruz. Bu noktada tüketicilerimizin hukukunu gözeten firmalarımıza teşekkür ediyor diğer firmalarımızdan da aynı hassasiyeti bekliyoruz” dedi. 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Bilgi Edinme
  • Resmi Gazete
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
15 Mayıs Mahallesi Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:83/A Pamukkale/DENİZLİ
0 258 461 22 14
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız